Lažni profil tržnog centra obećao pratiocima 4,5 miliona evra


Hiljade korisnika Instagrama zapratile su u jednom danu lažni profil tržnog centra BIG, na kojem su obećani vaučeri za prvih 30.000 pratilaca, u ukupnoj vrednosti od čak 4,5 miliona evra.

Naime, za prvih 10.000 pratilaca obećani su vaučeri od po 250 evra, za narednih 10.000 po 150 evra, a naposletku i po 50 evra za treću grupu od 10.000 pratilaca. Kada se sve sabere, dolazimo do zaključka da bi tržni centar morao da kroz vaučere isplati 4.500.000 evra.

Kompleks Big Si centra izgradila je kompanija Big Shopping Centers iz Izraela, a investicija je bila vredna oko 50 miliona evra. Da je pomenuta Instagram nagradna igra bila važeća, Big bi na nju potrošio devet odsto svojih početnih ulaganja. Isti tržni centar je prošle godine organizovao nagradnu igru, čiji je fond bio oko 13 hiljada evra. Sa novcem koji je nudio lažni Instagram profil takva nagradna igra bi mogla da se održi 346 puta, što znači da bi se bezmalo svakog dana tokom čitave godine mogli da dodeljuju po jednu ford fiesta i manje novčane nagrade.

Svota od 4,5 miliona evra vredna je koliko i 15 aktuelnih loto sedmica, odnosno 11.450 prosečnih neto plata u Vojvodini. Sa tom sumom bi svim zaposlenima u tržnom centru BIG mogla da bude uplaćivana bruto plata tokom 14 meseci.

Brzopleti korisnici Instagrama verovatno nisu uzeli u obzir da bi sa četiri i po miliona evra tržni centar mogao da organizuje daleko efikasniju promociju od „kupovine“ 30.000 pratilaca. Taj novac bio bi dovoljan da se, po sadašnjim uslovima, svakog dana dosegne do 30.000 ljudi na Instagramu tokom narednih 300.000 dana, tj. 820 godina. Drugim rečima, objave tržnog centra bi za taj novac viđalo 30.000 korisnika Instagrama svakog dana, sve do 2838. godine.

Ovakva vrsta prevare nije jedinstven slučaj: korisnici Fejsbuka preuzimali su lažne vaučere za kupovinu u trgovinskim lancima Maksi i Idea, a nedugo nakon lažnog profila Biga pojavio se i lažni profil Elektrodistribucije u Boru, koji je svojim prvim pratiocima obećavao besplatnu struju narednih meseci.

Iako učesnici pomenutih lažnih nagradnih igara nisu pretrpeli veliku štetu, osim eventualnog razočaranja, ovakve prevare mogu biti veoma perfidno sredstvo za prikupljanje ličnih podataka i širenje virusa.

 

Ekipa FakeNews Tragača

Ukratko

23/11/2023

Ne, tetovaža Ane Stanskovski nije trajna

Portali B92, Blic, Kurir, Luftika i Nportal objavili su viralnu priču o influenserki Ani Stanskovski, koja je istetovirala ime svog dečka na čelu. „Mnogi su bili u…

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA