Sve naše pretrage, klikovi, lajkovi i komentari stvaraju digitalni otisak na osnovu kojeg algoritmi prepoznaju šta nam se sviđa, a potom nam isporučuju sadržaje koji odgovaraju našem pretpostavljenom šablonu interesovanja. Dok se okružujemo gomilom istog, raste i šansa da budemo bombardovani lažima koje savršeno odgovaraju našem senzibilitetu. A najbolja laž je ona koja je uspela u nameri da nam se dopadne.
Više o načinu na koji funkcionišu informacioni baloni možete saznati u ovom videu Novosadske novinarske škole:
Portal Borba za istinu objavio je tekst u čijem se naslovu navode reči izraelskog istoričara Juvala Noe Hararija „Ogromna većina stanovništva nam prosto nije potrebna”. Međutim, još…
Večernje novosti su u današnjem štampanom izdanju objavile vest pod naslovom „U istočnoj Evropi smo treći“, navodeći da je Beogradski univerzitet na Šangajskoj listi „odmah iza Lomonosova…
Portal Borba za istinu je objavio tekst u kome se navodi da je deda nemačkog kancelara Olafa Šolca bio pripadnik SS-a Fric fon Šolc. Međutim, ta informacija…