Sve naše pretrage, klikovi, lajkovi i komentari stvaraju digitalni otisak na osnovu kojeg algoritmi prepoznaju šta nam se sviđa, a potom nam isporučuju sadržaje koji odgovaraju našem pretpostavljenom šablonu interesovanja. Dok se okružujemo gomilom istog, raste i šansa da budemo bombardovani lažima koje savršeno odgovaraju našem senzibilitetu. A najbolja laž je ona koja je uspela u nameri da nam se dopadne.
Više o načinu na koji funkcionišu informacioni baloni možete saznati u ovom videu Novosadske novinarske škole:
Čitalac nam je prijavio još jednu u nizu onlajn prevara koje nastoje da građane navedu na rizično ulaganje novca preko sumnjivih sajtova. Veb-sajt koji nam je čitalac…
Na društvenoj mreži Iks naišli smo na objavu u kojoj se navodi da „Finska uvodi četvorodnevnu radnu sedmicu i šestosatne radne dane prema planovima koje je izradila…
U feljtonu lista Novosti o životu industrijalca Mijata Lukića objavljenom juče u štampanom izdanju, uvrštena je dezinformacija da je Vojin Besarabić (Mijatov rođak) najmlađi doktor nauka. „Doktorirao…