GoSlim čaj: falsifikovan intervju, fotografije, sajt, ekspert i korisnici

U promociji dijetetskog proizvoda „GoSlim“ korišćen je izmišljeni intervju Ognjena Amidžića sa Anom Nikolić, fotošopirane su fotografije, falsifikovan vizuelni identitet sajta TV Pink, montirani komentari zadovljnih mušterija iz Srbije i Bosne i Hercegovine, a kreiran je i nepostejeći dijetolog. Sve to u promo-paketu za proizvod koji možete dobiti „za samo 3680 dinara” (ili 55 konvertibilnih maraka, ako ste iz BiH).

Falsifikovan vizuelni identitet sajta Pink.rs

Lažni intervju u kom se promoviše sumnjivi čaj za mršavljenje na sajtu zdravozivi.com sadrži falsifikovani transkript razgovora autora emisije „Amidži šou“ Ognjena Amidžića i pevačice Ane Nikolić. Nakon uvodnih pitanja i opštih mesta, Nikolićeva govori o razvodu od popularnog repera Stefana Đurića Raste, ali i svom dugogodišnjem problemu sa viškom kilograma, koji je napokon rešila uz pomoć „čudotvornog“ čaja za mršavljenje – „GoSlim“. Kao dokaz da su pevačica i voditelj zaista razgovarali, čitaocima je priložen printskrin gostovanja.

Pretragom dostupne fotografije ustanovili smo da potiče sa snimka gostovanja Ane Nikolić u emisiji „Amidži šou“. Međutim, u pitanju je gostovanje iz 2012. godine.

Autor emisije „Amidži šou“ Ognjen Amidžić rekao je za Tragač da je Ana Nikolić poslednji put gostovala u emisiji baš 2012. „Ana Nikolić je meni bila gost stvarno tih nekih godina… ako i postoji takav intervju može da se nađe na Jutjubu“ izjavio je Ognjen Amidžić i potvrdio da nije učestvovao u promociji preparata „GoSlim“.

Ana Nikolić je, takođe, potvrdila da se razgovor o njenoj kilaži i korišćenju „GoSlim“ čajeva u emisiji „Amidži šou“ nikada nije dogodio.

Uz to, printskrin osam godina starijeg intervjua ima i novog sponzora emisije. Umesto natpisa „Herba fast“ na promotivnim kesama sa preparatima proizvođača koji se reklamira u epizodi iz 2012. godine, novi prijatelj emisije je upravo „GoSlim“.

U nastavku reklame, izvesni dr Nebojša Kuč komentariše ispovest Ane Nikolić o njenom „šokantnom gubitku 24 kilograma“. Biografija doktora Kuča na sajtu ukazuje da je u pitanju „srpski dijetetičar, doktor medicinskih nauka, profesor, programer tehnika mršavljenja i autor bestselera o mršavljenju“.

Dr. Kuč potanko objašnjava blagodeti korišćenja „GoSlim“ proizvoda: „Popularne metode gubitka kilograma kao što su niskokalorična dijeta, mono-dijeta, mučenje i telesni napori do nesvestice – sve to – RADI PROTIV VAS I VAŠEG ZDRAVLJA! Slažem se, postoji privremeni efekat, ali na kraju, dobijete spor i ubijeni metabolizam“, tvrdi dr Kuč i dodaje da je lek za probleme viška kilograma baš čaj „GoSlim“.

Ipak, internet pretraga fotografija doktora Kuča dovela je do ruskog dijetologa Alekseja Vladimiroviča Kovalkova (Алексей Владимирович Ковальков) koji zaista postoji i čije su fotografije poslužile potrebama ilustracije nepostojećeg doktora Kuča iz reklame o čajevima za mršavljenje „GoSlim“.

Članak u kome se može čitati o borbi Ane Nikolić protiv gojaznosti uz pomoć čajeva „GoSlim“ prepun je komentara prezadovoljnih korisnika koji su za nekoliko meseci izgubili više desetina kilograma. Korisnica „GoSlim“ čaja Marija uverava nas da je uz nekoliko kutija smršala 69 kilograma za samo tri i po meseca. Ništa manje uspešna nije bila ni Lara koja je zahvaljujući „GoSlimu“ izgubila 65kg za gotovo isti period.

Međutim, Lara i Marija su podelile identične fotografije i svoja iskustva sa viškom kilograma i na drugim, inostranim sajtovima koji promovišu dijetetske proizvode. Jedino su promenjena imena i broj kilograma. Recimo, u promociji suplementa na ruskom tržištu „KETOslim“, Marija postaje Ljudmila (Людмила) i tvrdi da je za dva i po meseca smršala 62 kilograma, dok Elena u ruskoj verziji (Елена) menja Laru iz reklame za „GoSlim“. Čini se da je „KETOslim“ još efikasniji u borbi protiv gojaznosti, pošto je Elena smršala 57 kg za samo dve nedelje!

Pored detaljne i lažne ispovesti srpske pevačice, fiktivnih doktora i izmišljenih komentara, reklama sadrži i prečicu koja vodi do „oficijelnog“ sajta „GoSlima“ (BIH). Obaveštenje da je „u ovom trenutku sniženje od 50%“ i da „ponuda uskoro ističe“ za petnaest, trideset ili četrdeset pet minuta obnavlja se svakim ponovnim učitavanjem stranice sajta.

Kao i kod ostalih sumnjivih dijetetskih proizvoda, „GoSlim“ od potencijalnog kupca traži da ostavi lične podatke – ime i prezime, broj telefona i adresu stanovanja – nakon čega putem telefonskog razgovora biva obavešten da je porudžbina potvrđena. U većini slučajeva ovih proizvoda nema u apotekama već se prodaja vrši na internetu. Preparat je moguće kupiti na teritoriji Srbije i Bosne i Hercegovine. Oficijalni sajtovi za kupovinu „GoSlim“ čaja su gotovo istovetni. Razlika je jedino valuta u kojoj se proizvod plaća, kao i imena dijetologa i komentari zadovoljnih kupaca u kojima se potencijalne mušterije savetuju da što pre nabave proizvod.

Čaj „GoSlim“ je u svetu paralelene stvarnosti i putovanja kroz vreme izmišljenu ličnost predstavio kao cenjenog stručnjaka, doktora medicinskih nauka i dijetologa. Zatim, izmišljen je i svet u kome poznata pevačica u 2012. godini priča o problemima iz 2020. O mužu koga u 2012. godini nema, detetu koje će tek dobiti i razvodu koji će uslediti. Naposletku, „GoSlim“ je stvorio prostor u kojem su zadovoljne korisnice u komentarima iste osobe, koje istovremeno u različitim državama koriste druge identitete i druge preparate za mršavljenje.

Milan Stokanović, FakeNews Tragač