13/02/2025
Ne, osnivač Fondacije Tate Novosađani nije uhapšen zbog droge
Čitalac nam je prijavio vest portala NS uživo u kojoj se navodi da je jedan od osnivača humanitarne Fejsbuk grupe „Tate Novosađani“ uhapšen zbog droge, dok je…
Na adresu FakeNews Tragača nedavno je pristigla prijava vezana za tekstove objavljene na portalima Blic i Novosti, a koji se tiču otvaranja Ananas e-fulfilment centra u Srbiji. „Vest je netačna jer Ananas Fulfilment nije otvorio prvi fulfilment centar u Srbiji. Pre Ananas Fulfilment-a, u Srbiji već postoje fulfilment centri kao što je npr. ’SlanjePaketa.rs’“, navedeno je u prijavi.
FakeNews Tragač je analizom sadržaja koji nam je prijavljen utvrdio da se: (1.) ne radi o vesti, već o plaćenom promo-sadržaju, što je jasno naznačeno na oba portala i (2.) da se u ovim sadržajima ne govori o običnom fulfilment centru, već o tzv. „specijalizovanom e-fulfilment centru“.
Obratili smo se kompaniji Ananas, tražeći odgovor na pitanje da li je njihov fulfilment centar zaista prvi svoje vrste u Srbiji i po čemu se razlikuje od drugih takvih centara u našoj zemlji. Odgovor smo dobili od Ivane Kampel, menadžerke za korporativne komunikacije.
„Ananas e-fulfilment centar je prvi centar ove vrste koji je u potpunosti povezan sa marketplejs platformom, odnosno platformom za onlajn trgovinu ananas.rs. Bliže pojašnjeno, u Ananas e-fulfilment centru nalaze se artikli koje naši potrošači mogu da kupe na Ananas platformi. Dakle, Ananas svojim trgovcima nudi mogućnost skladištenja i manipulacije robe u svom e-fulfilment centru“, objašnjava Kampel.
Čitalac je reklamne objave sa portala Blic i Novosti okvalifikovao kao dezinformaciju koja „može zavarati potrošače i poslovne partnere, te im pružiti pogrešne informacije o tržišnoj ponudi i istoriji razvoja fulfilment usluga u zemlji“, kao i da „ova netačna informacija može naneti štetu konkurentima koji već godinama posluju na tržištu, kao što je SlanjePaketa.rs“.
Govoreći o razlikama Ananas e-filfilment centra u odnosu na konkurentne centre, pa i centar slanjepaketa.rs, Kampel navodi da je „osnovna razlika to što artikle koji se nalaze u našem e-fulfillment centru naši potrošači kupuju preko ananas.rs. Dakle, mi ne radimo uslužno slanje paketa za trgovce, već radimo skladištenje i organizaciju dostave i povrata artikala za naše partnere na platformi“.
„Ananas kao poslovni ekosistem ima u potpunosti drugačiji poslovni model u odnosu na pomenuti centar“, navodi Kampel i dodaje: „To znači da je u centru našeg poslovanja platforma ananas.rs za onlajn trgovinu, a takođe mi razvijamo i AdTech, FinTech usluge i ritejl segment“.
Uzevši u obzir prijavu čitaoca, odgovor kompanije Ananas, kao i formulaciju naslova i sadržaja prijavljenih promotivnih tekstova, ne može se zaključiti da je reklamna objava na bilo koji način manipulativna. (I. Subotić)