Dvostruka laž: niti je koridor završen, niti „magistrala smrti“ odlazi u istoriju

FN Tragač je zahvaljujući prijavi čitalaca utvrdio da je vest o završetku radova na istočnoj trasi Koridora 10 objavljena na portalu Novosti dvostruko lažna: niti je ova trasa završena, niti će postojeći put, okarakterisan kao „magistrala smrti“ otići u istoriju.

Naime, u tekstu  „Zbogom magistrali smrti“ objavljenom 20. maja na portalu Novosti, navodi se da su okončani radovi na pomenutoj istočnoj trasi Koridora 10 od belopalanačke Crvene reke do Bancareva i Jelašnice, te da puštanjem ove deonice za saobraćaj „magistrala smrti“ kroz Sićevačku klisuru postaje lokalni put od Pirota i Palanke ka Nišu.

Međutim, na sajtu Koridora Srbije navodi se da deonica Prosek – Crvena Reka u dužini od 22,5 kilometara iz tehničkih razloga ne može biti puštena u saobraćaj, kao i tunel Bancarevo, dok je i dalje u toku izgradnja tunela Bancarevo – Crvena Reka.

Takođe, tema emisije „Koridori“,  koja se prikazuje na Radio-televiziji Srbije, između ostalog bili su i radovi na istočnoj trasi Koridora 10. U emisiji prikazanoj 15. maja, navodi se:

„Ekipa emisije Koridori obišla je radove na, delu glavne transportne žile kucavice, istočnom kraku Koridora 10 koja povezuje Malu Aziju i Zapadnu Evropu. Najveći deo auto-puta E80, od Niša do granice sa Bugarskom, koji je dug 87 kilometara, već je završen i pušten u saobraćaj… U toku su i intenzivni radovi i na deonici Bancarevo-Crvena Reka koja je duga 12,3 kilometara i koja je jedna od najtežih deonica na istočnom kraku Koridora 10.“

I pored nekoliko pokušaja, Koridori Srbije nisu odgovorili na pitanja Fake News Tragača.

Vest o okončanju radova preneli su i portali Telegraf, Srbija danas i Blic pod naslovima „Zbogom magistrali smrti: Kroz Sićevačku klisuru se ginulo kao na frontu, a sad ova deonica odlazi u istoriju“, „Najkrvaviji srpski drum zavio u crno hiljade ljudi“ i „Vozači u Srbiji su ovaj put zvali magistrala smrti, a sada odlazi u istoriju“. Takođe, sporni su i navodi da magistrala kroz Sićevačku klisuru odlazi u istoriju, s obzirom na to da će ova deonica nastaviti da funkcioniše kao lokalni put od Pirota ka Nišu.

 

Sandra Maksimović i Marta Savić