Kolegijalna telepatija: Srpski telegraf i Alo objavili identičan tekst o Šolaku i Junajted grupi


U dnevnim listovima Srpski telegraf i Alo danas su objavljeni identični tekstovi koji targetiraju „Junajted grupu“ i medije u njenom vlasništvu – N1, Novu i Danas. Obe redakcije su tekst, od reči do reči identičan, navele kao svoj: prva ga je potpisala s „Ekipa Srpskog telegrafa“, a druga s „Ekipa Alo“.

U tekstovima dva tabloida razlikuju se samo naslovi, podnaslovi i nadnaslovi, mada ni ovde „konkurenti“ nisu bili značajnije kreativni. Dok Srpski telegraf u naslovu poručuje da se „Šolak smučio narodu“, Alo kaže „Narodu se smučio Šolak“. U podnaslovu, Srpski telegraf piše kako „N1, Nova i Danas više nikoga ne mogu da ubede u svoje laži, iako se besomučno trude“, a Alo je nešto skromniji pa kaže samo da „N1, Nova i Danas više nikoga ne mogu da ubede u svoje laži“.

Tekst se zapravo bavi pregledima i reakcijama tviteraša na tvitove N1, Nova i Danas o Telekomu. Sugeriše se kako čak i „tradicionalno opozicioni“ Tviter više nema sluha za ovakve priče pomenutih medija. Međutim, tabloidi su u svom tekstu tendenciozno odabrali podatke o broju pregleda i reakcijama na Tviter objavama N1, Nove i Danasa, govoreći da ih „nikad ne pročita više od 3.500 hiljade ljudi, a neretko tek malo više od 1.000“. Oba lista kao vizuale koriste iste skrinšotove, na kojima se identično ukazuje na broj pregleda i lajkova.

Tabloidi pišu da su dokaz za njihove tvrdnje „gole činjenice, analiza brojeva i ostalih svima dostupnih podataka“. Kada se pogledaju tvitovi o vestima posvećenim Telekomu na nalozima N1, Nove i Danasa, može se videti da zaista ima onih s manje od 3.500 hiljade pregleda i tek po nekoliko lajkova, ali i onih koje su ostvarile veći domet. Recimo, N1 je pre dva dana tvitovao o izjavi poslanice DS Dragane Rakić, koja navodi da radnike jednog javnog preduzeća u Vršcu rukovodioci teraju da pređu na MTS-ove TV pakete. Ta vest prešla je prag od 3.500 pregleda, koji su tabloidi postavili. Vest slične tematike sa Tvitera Nove, objavljena juče oko podneva, već ima više od 5.000 pregleda.

Iste tekstove Alo i Srpski telegraf objavili su i na svojim portalima, opet navodeći sebe kao izvor, a tako su postupili i portali 24 sedam i Novosti. Svi ovi mediji koriste iste skrinšotove kao ilustraciju.

Ivan Subotić, FakeNews Tragač

Ukratko

23/11/2023

Ne, tetovaža Ane Stanskovski nije trajna

Portali B92, Blic, Kurir, Luftika i Nportal objavili su viralnu priču o influenserki Ani Stanskovski, koja je istetovirala ime svog dečka na čelu. „Mnogi su bili u…

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA