Indijski rok bend bustuje prevarantske reklame za srpsko tržište


Društvenim mrežama u našoj zemlji odnedavno se šire reklame koje građanima Srbije obećavaju laku zaradu kroz investiranje u akcije ruske naftne kompanije Gasprom. Od građana se zahteva da uplate iznos od oko 200 evra kako bi preko navodne investicione platforme za trgovinu naftom i gasom zaradili prosečno oko 472.000 dinara mesečno. Ipak, radi se o prevarama koje koriste imidž poznatih ličnosti i brendova, a u sve je umešan i manje poznati indijski rok bend DžindžerFit (GingerFeet).

„Saznajte koliko akcije Gasproma mogu povećati vaš prihod“, „Narodna banka Srbije tuži Novaka Đokovića zbog onoga što je rekao na TV uživo“, „Miloš Biković – šokantna istina na TV uživo“… Ovo su samo neki od naslova sa objava koje kruže društvenim mrežama u Srbiji. Sve imaju isti manipulativni cilj – da navedu građane da uplate depozit koji u zavisnosti od plasirane reklame iznosi 24 ili 25 hiljada dinara. Nakon uplate, u roku od mesec dana građani bi trebalo da zarade gotovo 20 puta veću svotu novca.

Prevarantska reklama za navodnu „Gazprom platformu“

 

„Velika rokenrol prevara“

Većina reklama koristi se već oprobanom metodom varanja građana kroz plasiranje izmišljenih intervjua sa poznatim ličnostima poput Novaka Đokovića, Miloša Bikovića ili Marije Kilibarde. Međutim, ima i onih koje se oslanjaju isključivo na imidž kompanije Gasprom. Ono što sve ove reklame povezuje je to što su na Instagram i Fejsbuk plasirane putem sponzorisanih objava sa stranice indijskog rok benda DžindžerFit.

Stranica benda DžindžerFit u trenucima pisanja ove analize na društvene mreže plasirala je preko 30 reklamnih objava ovog tipa. Sve se to moglo videti u „biblioteci reklama“ kompanije Meta, koja je vlasnik Fejsbuka i Instagrama (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7). Redakcija FN Tragača pokušala je danas da stupi u kontakt sa pomenutim indijskim rok bendom putem mejla i Fejsbuka.

Neke od mnogobrojnih reklamnih kampanja plasiranih preko stranice indijskog rok benda

Pitali smo muzičare iz DžindžerFita kakve veze njihov bend ima sa pomenutim reklamama i da li iza reklama zapravo stoji neka marketinška agencija koja ima ugovor sa bendom. Međutim, na mejl nismo dobili odgovor, dok smo na Fejsbuku blokirani. Ubrzo nakon toga ponovo smo proverili „biblioteku reklama“ i videli da je lista aktivnih promocija instant brzinom spala na dve.

 

Odgovor iz Gasproma

Kako bismo se uverili u to da reklamirana investiciona platforma za trgovinu naftom i gasom zaista nema nikakve veze sa ruskom energetskom kompanijom Gasprom, poslali smo upit i na njihovu adresu. Ubrzo smo dobili odgovor koji je potvrdio naše sumnje da je reč o prevari.

„Gasprom nema nikakve veze sa ovom veb lokacijom i sličnim veb lokacijama, mobilnim aplikacijama, onlajn platformama i oglasima koji nude različite šeme obogaćivanja u ime Gasproma ili njegovih podružnica. Radnje osoba koje objavljuju informacije na takvim internet stranicama mogu se smatrati znacima nezakonitih radnji, za koje je odgovornost predviđena zakonodavstvom Ruske Federacije“, poručuju iz odeljenja za komunikaciju s javnošću Gasproma i dodaju da ova kompanija „nije odgovorna za aktivnosti trećih lica koja nezakonito koriste zaštitni znak i druge zvanične podatke kompanije“.

Inače, Gasprom u okviru svog zvaničnog sajta ima i odeljak posvećen onlajn prevarama koje koriste imidž ove kompanije. U pomenutom odeljku može se pronaći mnoštvo različitih strategija obmanjivača koji pokušavaju da ukradu novac i/ili lične podatke građana oponašajući vizuelni identitet Gasproma. Tu se mogu pronaći i domeni ili mejlovi obmanjivača koje je Gasprom već detektovao na internetu. Iz tima za odnose s javnošću ove kompanije rečeno nam je da će u Gaspromov registar prevaranata biti ubačen i domen na kom se nalazi reklama iz ove analize.

Ivan Subotić, FakeNews Tragač

Ukratko

23/11/2023

Ne, tetovaža Ane Stanskovski nije trajna

Portali B92, Blic, Kurir, Luftika i Nportal objavili su viralnu priču o influenserki Ani Stanskovski, koja je istetovirala ime svog dečka na čelu. „Mnogi su bili u…

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA