Preparat „Bio Plar Prostate Pure“ reklamira se kao „preparat broj jedan za održavanje zdravlja prostate“, koji nudi rezultate već nakon prve upotrebe, a neželjene nuspojave „prosto nisu moguće“. Tako je, barem, istaknuto na njihovom veb-sajtu za prodaju. Međutim, ovaj hvalospev ne deluje sasvim uverljivo, s obzirom na to da se u uputstvima za upotrebu svih lekova i zdravstvenih preparata, bez obzira na njihovu namenu ili jačinu, ukazuje na mogućnost pojave određenih nuspojava.
Ispod reklame objavljena je tabela sa podacima koji pokazuju koliki postotak muškaraca, u odnosu na njihovu starosnu dob, oboleva od prostatitisa. Procenti se kreću od 10% za muškarce između 20 i 30 godina života, do čak 80% za muškarce starije od 70 godina. Treba naglasiti da prostatitis jeste veoma čest zdravstveni problem muškaraca, ali i da su procene iz tabele neutemeljene i preuveličane. Na veb-sajtu američkog Nacionalnog instituta za dijabetes, digestivne i bubrežne bolesti navodi se da hronični prostatitis pogađa okvirno 10 do 15 procenata muške populacije u Americi, a slične opšte procene (10-14%) iznete su i u radu „Epidemiologija i demografija prostatitisa“. Procenjuje se, takođe, da polovina muškaraca tokom života iskusi akutni ili hronični prostatitis.
Jedan od posebno upečatljivih segmenata na ovom ali i sličnim obmanjujućim veb-sajtovima jeste odeljak sa iskustvima korisnika. Među njima je navodno Aleksandar Marić, star 72 godine. On piše kako je zahvaljujući baš ovom preparatu prestao da ide kod doktora, iako je ranije bio „redovan pacijent“. Međutim, pronašli smo da se fotografija istog čoveka nalazi i na mnogim drugim veb-sajtovima, i to na različitim jezicima. Recimo, na portalu „France Travaux“, francuske kompanije koja se bavi ugradnjom tuš kabina bezbednih za starije osobe, u odeljku sa komentarima prikazan je isti korisnik, ali ovog puta pod imenom Žerard. Aleksandar, ili Žerard, pojavljuje se i na portalu jedne ruske IT kompanije pod trećim imenom – Leonid Vorobjov. Primera je zaista mnogo, a čovek na spornoj fotografiji gotovo sigurno da nije Aleksandar, Žerard a ni Leonid, već četvrta osoba koja se fotografisala u komercijalne svrhe.
Na kraju, treba ukazati da se obmanjujući reklamni tekstovi upravo za ovaj preparat mogu pronaći i na upitnim stranicama na Fejsbuku, ali i na mnogobrojnim portalima kreiranim isključivo za njegovu preprodaju ali i preprodaju drugih neregistrovanih lekova i medicinskih sredstava (1, 2, 3).
Teodora Koledin, FakeNews Tragač