Da li su „kemtrejlsi“ dokaz da se zemlja truje pomoću aviona?


Da se nisu desili studentski protesti protiv korupcije, možda bi čuveni slogan „Mašinci protiv mašinerije“ bio usvojen kao naziv edicije knjiga Mašinskog fakulteta u Beogradu. Naime, ova visokoškolska ustanova objavila je 2019. prevod bizarne knjige „Hemijski tragovi, HAARP i potpuna dominacija na planeti Zemlji“ autorke Elane Frilend. U „Balkan info“ maniru, ova publikacija se obračunava s mašinerijom „geoinženjeringa“, pa tako i sa tzv. kemtrejlsima – beličastim tragovima koji ostaju iza aviona. Mnogi veruju da je reč o otrovima pomoću kojih se menjaju vremenske prilike, smanjuje populacija, kontroliše um i ostvaruju vojni ciljevi.

Ispravаn naziv ovih tragova razlikuje se u dva slova od zavereničkog: kontrejl („kon“ dobijamo od „kondenzacija“) predstavlja ledeni oblak koji se formira iza aviona kada se vodena para kondenzuje oko sitnih čestica prašine. Vodena para se već nalazi u vazduhu oko aviona, ali odakle nam prašina? Vrlo jednostavno – reč je o česticama čađi koje nastaju tokom sagorevanja goriva. Iako se proces odvija u visinama, nemamo posla s „višom matematikom“, budući da je kontrejl moguće kreirati i kod kuće, ako imate staklenu bocu, gumeni čep, gumenu sijalicu, šibice i vodu.

Može se reći da teorija o kemtrejlsima dobija izvesno pogonsko gorivo zahvaljujući nekolicini eksperimenata zaprašivanja čiji je cilj suzbijanje suše i globalnog zagrevanja. Međutim, takvi testovi su em krajnje retki, em krajnje ograničeni. Ako kemtrejlse razumemo kao sredstvo masovne kontrole ili trovanja, postoji naučni konsenzus da je u pitanju glupost.

Inspirisan publikacijom u izdanju Mašinskog fakulteta, FakeNews Tragač je 2023. organizovao javnu fektčeking debatu, gde su o tezama Elane Frilend raspravljali eksperti. Profesor Fizičkog fakulteta Vladimir Đurđević dao je veoma interesantan savet kako pomoći lakovernima da shvate neutemeljenost ideje o kemtrejlsima:

„Imao sam višečasovni razgovor sa jednom zaljubljenicom u kemtrejlse, pokušavajući da joj objasnim da su oni neizvodljivi. Rekao sam joj da je nezamislivo težak zadatak da vi sa visine od deset kilometara bacite prah mikronskih razmera i da on padne baš tamo gde biste vi želeli. Na toj visini su vetrovi najčešće brzine 200-300 km/h, pa ako vidite kondenzacioni trag iznad Novog Sada, budite srećni, jer te čestice nisu namenjene vama, već nekom u Rumuniji ili Moldaviji. Ja sam toj ženi predložio da se popne na krov zgrade, a da muža pošalje u prizemlje; da uzme fajtalicu za veš i da proba da pofajta muža sa 10. sprata. Ako ga pokvasi, biće to znak da su kemtrejsli mogući.“

S koje god strane priđemo ovom pitanju, udaramo u zid. Čak i ako zanemarimo sulud i rizičan nivo nepreciznosti u „gađanju“, takav poduhvat podrazumevao bi zaveru desetina hiljada ljudi, uključujući proizvođače gigantskih zaliha otrova, dostavljače, utovarivače, vlasnike avio-kompanija, a naravno i pilote. Količina neophodnog otrova koja bi ostavljala toliki trag na nebu prevazilazi sve zamislive kapacitete aviona. Svi učesnici i slučajni svedoci morali bi da ćute kao zaliveni, a tu je i niz drugih nelogičnosti.

Lep vodič za razmišljanje o ovoj teoriji nudi i UFO bloger, koji postavlja sledeća pitanja: kako se otrov utovara u avione na komercijalnim letovima, a da to niko ne primeti i ne fotografiše?; Odakle energija i prostor za tajne pumpe i rezervoare u letelicama u kojima je svaki centimetar prostora strogo kontrolisan?; Ako se stanovništvo zaista sistematski truje, zašto ne vidimo jasne i specifične obrasce trovanja u celoj populaciji?; Kako bi, na kraju, trovači izbegli trovanje, ako se svuda nemilice truje? Više o ovoj temi saznajte u epizodi Tragačevog podkasta pod naslovom „Nema hemije“.

Stefan Janjić, FakeNews Tragač

Ukratko

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA