Postanite vidoviti uz sedam trikova


Da li biste želeli da steknete sposobnost vidovnjačkog čitanja, i to besplatno? Ponosim se time što sam pomalo vidovita. Zato dozvolite da to demonstriram, a vi mi kažite koliko sam bila u pravu.

Imate potrebu da vas drugi vole i poštuju. Umete da budete prilično kritični prema sebi, a ponekad se pitate da li ste doneli pravu odluku ili uradili pravu stvar. Ponekad ste veoma otvoreni i društveni, ali u drugom trenutku možete biti pomalo stidljivi i tihi. Imate puno neiskorišćenih sposobnosti i ne ostvarujete uvek svoj potencijal. Ponosni ste što mislite svojom glavom i ne prihvatate šta vam drugi kažu bez odgovarajućeg dokaza. Naoko ste disciplinovani i pribrani, ali u suštini skloni da brinete i nesigurni. U prošlosti ste bili povređivani i naučili ste da se štitite držeći ljude na distanci dok istinski ne zasluže vaše poverenje. Sigurnost je jedan od vaših glavnih ciljeva u životu.

Pa… kako mi ide? Na skali od 1 do 10, koliko sam u pravu?

Svaki semestar počinjem ovom vežbom, a ogromna većina studenata ocenjuje da je u njihovom slučaju tačnost ovog čitanja 7,5 ili više. Mnogi od njih ne mogu da poveruju „koliko dobro ih poznajem”.

Ono što ne znaju (makar u početku) jeste da su svi dobili isto proročanstvo. Da, ovo je pomalo nepošteno, i ne uživam u tome što ih lažem (naročito u prvoj sedmici predavanja!). Ipak, najbolji način da pokažete ljudima koliko ih je lako obmanuti jeste da ih stvarno obmanete. Plus, bar im to nisam naplatila.

Poenta je u tome da je lako simulirati natprirodne moći, a najbolja zaštita od manipulacije i prevare je kritičko razmišljanje.

 

Osnove vidovnjaštva: Uvod u Hladno čitanje

Vidovnjaci tvrde da imaju natprirodne sposobnosti, kao što su predviđanje budućnosti, čitanje ljudskih misli ili čak komunikacija sa mrtvima. Neki vidovnjaci postali su veoma poznati zadivljujući publiku svojim sposobnostima. Čini se nemogućim da bi oni mogli znati detalje o potpunim strancima sem ako su stvarno vidoviti.

Dozvolite da vas uverim u suprotno… tako što ću vas naučiti da budete vidovnjak. Samo mi obećajte da ćete svoje „moći” koristiti isključivo u dobre svrhe!

Ključ vidovitosti je u ovladavanju veštinom hladnog čitanja.

Hladno čitanje kombinuje zapažanja, nagađanja najverovatnijih pretpostavki, kao i uopštene izjave koje stvaraju privid natprirodnih sposobnosti. Naziva se „hladno” čitanje jer, za razliku od „toplog” čitanja ne zahteva nikakvo prethodno poznavanje osobe kojoj se čita. Ne zahteva guglanje.

 

Trik #1: Postavite scenu

Hladna čitanja su uspešnija kada klijent sarađuje. Uvedite ih u lagodno raspoloženje tako što ćete prigušiti svetla, upaliti par sveća, pustiti umirujuću muziku, možda čak i zapaliti malo tamjana.

Postavite se kao stručan vidovnjak tako što ćete izgledati profesionalno. Ako je moguće, okružite se rekvizitima kao što su nju ejdž knjige, klatna ili kristalne kugle. Odaberite sistem proricanja, kao što su tarot karte, natalne karte ili čitanje dlana. Zračite autoritetom. Zapamtite, „con” u izrazu „con man” (čovek od poverenja, ali i prevarant) označava poverenje (confidence).

 

Trik #2: Neka klijent obavi sav posao

Objasnite klijentu da uspeh tumačenja zavisi od njega. Upozorite ga unapred da će vaše poruke biti neodređene i da od njega zavisi kako će povezati tačkice i shvatiti šta znače. Na primer, možete reći:

  • „Duhovi govore na misteriozan način, pa će mi trebati vaša pomoć da shvatim šta pokušavaju da kažu”,
  • „Moje vizije su obično nejasne, pa će mi trebati vaša pomoć da iz njih izvučem smisao”.

Takođe, kamuflirajte izjave u pitanja, što primorava klijenta da traži u svom sećanju nešto što se uklapa… Neka ipak izgleda da vi njemu dajete informacije, a ne obrnuto.

 

Trik #3: Pokrenite svog unutrašnjeg Šerloka

Pažljivo posmatrajte klijenta i beležite važne odlike, kao što su:

  • Pol
  • Uzrast
  • Rasa
  • Zdravstveni problemi: težina, dokaz o pušenju ili korišćenju droga, fizički nedostaci ili povrede
  • Stil: odevanje, kosa, nakit, tetovaže
  • Govor: akcenat, vokabular

Na osnovu svojih zapažanja, donesite promišljene zaključke vezane za klijentovu:

  • Religiju
  • Emotivni status
  • Interesovanja
  • Bogatstvo
  • Nivo obrazovanja

I ne plašite se oslanjanja na stereotipe! Upotrebite svoja zapažanja i promišljene zaključke kako biste pogodili šta bi moglo da ih muči. Na primer:

Trik #4: Dajte neodređene informacije koje mogu da se odnose na većinu ljudi

Imate uopštenu sliku o klijentu i pripremili ste ga da sâm uradi većinu posla. Tada počnite da nabacujete veliki broj neodređenih tvrdnji dok se neka „ne primi“. Ova tehnika, poznata kao raspršivanje (shotgunning), uspeva još bolje pred velikim auditorijumima, gde se to što kažete neminovno mora primiti kod nekoga.

  • „Osećam da je broj pet važan… Ovo može da znači peti mesec, peti u mesecu, peti dan u sedmici… Možda petoro dece, ili petogodišnji brak”,
  • „Vidim da nečiji otac ima probleme sa srcem. Mogao bi biti deda ili ujak… ili očinska figura”.

Obavezno koristite verovatnoću u svoju korist. Na primer, muška imena na engleskom govornom području najčešće počinju slovom „J”, a ženska na slovo „M”.  Najčešći uzrok smrti su srčana oboljenja i rak. Bolesti mozga, kao što su demencija i moždani udar, takođe su uobičajeni.

  • „Javlja mi se slovo ‘J’. Ko ovde zna nekoga po imenu Džon, Džim, Džeri, Džef (John, Jim, Jerry, Jeff)…”,
  • „Osećam bol u grudima”.

Još jedna tehnika je korišćenje Barnum tvrdnji, koje deluju lično ali se u stvari odnose na većinu ljudi. (Naziv im potiče od P. T. Barnuma i proizvode takozvani Barnum efekat, zahvaljujući kojem pojedinci veruju da se opšte tvrdnje odnose baš na njih). Barnum tvrdnje mogu biti vrlo korisne ako želite da ubedite ljude u svoje natprirodne sposobnosti i stoga su često okosnica vidovnjačkih čitanja, uključujući i ono sa početka ovog teksta! Evo još primera:

  • „Imate ožiljak na nozi ili kolenu iz nezgode kad ste bili mlađi.”
  • „Imate stare fotografije razbacane po kutijama kod kuće.”
  • „Sačuvali ste nakit voljene osobe koja je umrla.”
  • „Imate knjige ili materijale za hobi kojim se više ne bavite.”

Ako postanete stvarno dobri u hladnom čitanju, razvićete svoje lične Barnum tvrdnje koje možete koristiti sa različitim grupama ljudi koje ste steretipno kategorisali.

Drugi trik koji se koristi u gorenavedenom „vidovnjačkom tumačenju” je lukavstvo duge, koji istovremeno pripisuje dve suprotne osobine ličnosti istoj osobi. Tako u suštini, pokrivanjem celog terena, ne možete pogrešiti! Pogledajmo primere:

  • „Veći deo vremena vi ste pozitivni i vedri, ali u nekom trenutku u prošlosti bili ste veoma uznemireni.”
  • „Umete da budete spontani, ali u svom privatnom životu skloni ste rutini.”

 

Trik #5: Obratite pažnju na pogotke” i promašaje” 

Želite da klijent oseti da ste ga uspešno pročitali. Potrudite se da kontinuirano posmatrate njihove reakcije, kao što su govor tela ili izrazi lica, da izmerite tačnost svojih tvrdnji i u skladu sa tim reagujete. Ključ je da se oslonite na pristrasnost potvrde: Ljudi će pre zapamtiti stvari koje ste pogodili i zaboraviti ono što niste.

Ako ste pogodili“, razradite: Učinite da izgleda kao da ste bili sigurni i da ste „sve vreme znali“. Pojačajte pogodak govoreći „da” i razvijajući temu koja je započeta.

Ako ste promašili,” nađite izlaz: Neminovno je da negde pogrešite, ali način na koji iskoristite svoje pogreške izdvaja dobre vidovnjake! Srećom, postoji mnogo trikova koje možete izvući iz rukava. Jedan je da umanjite pogrešku tako da je klijent ne primeti ili ne zapamti. Mogli biste takođe okrenuti pogrešku u proricanje, u nešto što ćete pogoditi… ali ne još. Ili možete razraditi naznaku tako da uključi druge mogućnosti sve dok ne ostvarite pogodak. I konačno, prebacite krivicu. Okrivite negativnu energiju, duhove, ili čak klijenta što se ne trudi dovoljno da dā smisao onome što pričate.

  • „Ako to nije bio on, možda je to bio neko drugi iz porodice? Porodični prijatelj?”
  • „Možda se ne sećate, pošto se dogodilo pre mnogo vremena.”
  • „Svi duhovi pričaju istovremeno. Ako vam to nema smisla, prelazim na sledećeg duha.”

 

Trik #6: Pažljivo slušajte

Ako želite da izgledate kao vidovnjačka zvezda, obraćajte pažnju na detalje koje klijent daje tokom tumačenja. Neverovatno je lako da uzvratite informaciju i predstavite je kao pogodak, pošto se klijenti jednostavno ne sećaju šta su vam ispričali.

Imajući to u vidu, pri kraju svakako rezimirajte ključne pogotke iz vašeg čitanja, pošto to pomaže da osnažite uverenje o tačnosti.

 

Trik #7: Govorite ljudima ono što žele da čuju

Većina ljudi koji idu kod vidovnjaka žele da pričaju o ljubavi, zdravlju, novcu, karijeri i putovanjima. Zato se postarajte da im izađete u susret. Takođe, koristite laskanje i komplimente. Niko ne želi da čuje da su oni (ili preminuli voljeni sa kojima su došli da se povežu) grozni ljudi.

  • „Imao je divan smisao za humor, zar ne?”
  • „Ona ne želi da je se tako sećate.”
  • „Ona želi da znate da je zajedno sa njenim voljenima, a da vi treba da nastavite život i budete srećni.”

 

Naravoučenije

Razumljivo je zašto su ljudi skloni da idu kod vidovnjaka i spiritista. Ima nešto u moćima vidovnjaka što uliva strahopoštovanje. Pritom, neke ljude teši ideja kontakta sa voljenima kojih više nema.

Da li je moguće da postoje stvarni vidovnjaci? Sigurno. Ali nadam se da ste shvatili kako je lako simulirati natprirodne moći i obmanuti ljude. (Mada se nadam da nećete to raditi!)

Važno je napomenuti da nema čvrstih naučnih dokaza za vidovnjačke sposobnosti. Obrazovna fondacija Džejmsa Randija decenijama je nudila nagradu (do milion dolara) bilo kome ko bi u kontrolisanim uslovima mogao demonstrirati vidovnjačke sposobnosti. (Ne znam za vas, ali da sam ja vidovita, bila bih bogata.) A kad god su spiritisti bili pod istragom otkriveno je da su prevaranti, ponekad tek nakon što su uzeli ljudima ogromne svote novca.

Štaviše, mađioničari i mentalisti u stanju su da pokažu „vidovnjačke sposobnosti” koristeći jednostavne stare trikove i obmane. Oni koriste naš lakoverni mozak protiv nas: mi želimo da verujemo, stoga nas je lako prevariti.

Većinu vidovnjačkih tumačenja možemo objasniti jednostavnim tehnikama hladnog čitanja. Zato, pre no što pretpostavite da neko ima natprirodne sposobnosti, prvo proverite da li postoji prirodno objašnjenje.

Ako ne želite da vas obmanu, važno je da budete skeptični. Razmišljajte kritički i tražite dokaze.

Jedna završna napomena: Premisa ovog članka bazira se na inokulacionoj teoriji, koja primenjuje logiku vakcinisanja protiv dezinformacija. U suštini, izlaganjem ljudi manjim dozama dezinformacija i objašnjenjima kako funkcionišu dezinformacije, možemo ih vakcinisati protiv njih. Ovaj članak koristi ono što se zove aktivna vakcinacija, pošto se čitaoci podstiču da stvaraju dezinformacije. Suštinski, umesto da raskrinkamo pseudonauku, mi smo predraskrinkavali, ili unapred raskrinkavali. Vi, svakako, svoje „moći” obavezno koristite za dobro, a ne za obmanjivanje ljudi!

Melani Trisek King

 

Ovaj tekst je preuzet sa portala Thinking is power koji vodi Melani Trisek King, profesorka biologije na koledžu Masasoit iz Masačusetsa. Profesorka Trisek King godinama se bavi promovisanjem naučne pismenosti, informacione pismenosti i kritičkog razmišljanja.

Ukratko

23/11/2023

Ne, tetovaža Ane Stanskovski nije trajna

Portali B92, Blic, Kurir, Luftika i Nportal objavili su viralnu priču o influenserki Ani Stanskovski, koja je istetovirala ime svog dečka na čelu. „Mnogi su bili u…

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA