AlpRose: lažni ekspert, lažna naslovnica, lažni korisnici

„AlpRose“ kremа za negu kože i lica, kako se navodi u promociji proizvoda, povećava vitalnost kože i poboljšava njenu regeneraciju. Međutim, reklama za ovaj preparat koristi izmišljene komentare zadovoljnih korisnika, fotografije koje se ne mogu povezati sa datim imenima, nepostojeći magazin, sumnjive nagrade i lažne izjave plastičnog hirurga.

 

PLASTIČNI HIRURG
PROTIV PLASTIČNE HIRURGIJE

Preparat „AlpRose“ promoviše se putem mnogobrojinh sponzorisanih objava na internetu –imitirajući izgled i formu mejnstrim portala – a u jednoj od reklama, o benefitima „AlpRose“ govori kineski doktor koji je stvorio metodu „brzog i efikasnog uklanjanja bora“. Međutim, „svetski poznatom doktoru“ u tekstu nije otkriveno ime, već je priloženo nekoliko fotografija kao dokaz njegove autentičnosti.

 

Pretragom dostupnih fotografija ustanovili smo da „kineski doktor“ iz reklame za „AlpRose“, zaista postoji. U pitanju je doktor Zeng, plastični hirurg koji se školovao u SAD i radi u ordinaciji u San Gabrijelu, u Kaliforniji. Kao doktor estetske hirurgije dr Zeng je sušta suprotnost bezimenom kineskom doktoru u promociji „AlpRose“ preparata za „prirodnu negu kože i lica“.

„Ja sam protivnik načina podmlađivanja kao što je plastična operacija, a naročito ubrizgavanje nepoznatih supstanci u kožu kao što je botoks, disport itd. Oni mogu da budu opasni i osmišljeni su prvenstveno kako bi neko zarađivao na vama.“, „rekao“ je „kineski doktor“ u reklami za „AlpRose“.

Članak sadrži i fotografiju izvesne 51-godišnje Sanje M., koja je – nakon velikih problema sa borama i mnogobrojnim pokušajima da ih se reši – učestvovala u eksperimentu „kineskog doktora“. Kao dokaz gubitaka bora i podmlađivanja izgleda zahvaljujući kremi „AlpRose“, priložene su fotografije koje su pratile Sanjine pozitivne promene na licu. Međutim, pretragom fotografija koje navodno prikazuju Sanju M. utvrdili smo da se identične fotografije koriste u reklamama za proizvode protiv bora u Španiji („Moor maska“) i Italiji („Golden Caviar maska“). Vanesa M. iz Italije i Marijana R. iz Španije su takođe isprobale metode kineskog stručnjaka. Takođe, tekstovi o Vanesi, Marijani i Sanji su gotovo identični. Jedine razlike su imena, jezik na kom je tekst napisan i ime proizvoda.

SUMNJIVE NAGRADE

„AlpRose“ ima i dve upitne nagrade – „Beogradski Pobednik“ za „najbolju antiejdž kremu“ 2017. godine i „Prvi Oskar Srbije“ za „najpopularniju antiejdž kremu“ 2017. godine – koje dodeljuje „Dejan Jovanović PR agencija za organizovanje koncertnih aktivnosti muzički pobednik Beograd“. Pomenute nagrade iste godine dobio je i „Nutrivix“, o čijoj je lažnoj promociji Tragač već pisao u tekstu „Za promociju tableta izmislili institut, doktora, intervjue, korisnike, priznanja“.

Dejan Jovanović, vlasnik agencije koja je dodelila sporne nagrade, nije bio dostupan za naše upite povodom dodeljivanja nagrada proizvodu „AlpRose“, ali je svojevremeno, povodom sporne promocije preparata „Nutrivix“, za Tragač izjavio kako nema nema ničega spornog u tome što agencija orijentisana na umetničke delatnosti dodeljuje nagrade „Nutrivixu”, jer postoji, kako kaže, „stručni žiri za razne oblasti“. Međutim, nabrajajući profil članova žirija, Jovanović tada nije pomenuo dijetologe, nutricioniste ili druge stručnjake relevantne za ovu oblast. On je izjavio i da je „Nutrivix” dobio nagradu zahvaljujući glasovima publike koji su učestvovali u izboru preko društvenih mreža.

Zajedničko za preparate „AlpRose“, „Nutrivix“, ali i proizvod „Puridon“ – o čijoj lažnoj promociji je Tragač takođe pisao u tekstu „Izmišljeni doktor u izmišljenom intervjuu širi paniku i nudi sumnjive pilule“ – jeste činjenica da ih proizvodi ista kompanija – Puriva Tim d.o.o.

Ditrektor kompanije Bratislav Veljović je za Tragač izjavio da je svestan postojanja spornih reklama, ali i da se trudi da ih ukloni kada se pojave.

„Svestan sam da postoje takve reklame. Mi se trudimo da otkrijemo koja agencija, od njih nekoliko preko kojih promovišemo naše proizvode, stvara ovakve objave“, rekao je Veljović.

“ALPROSE“, ANĐELINA DŽOLI
I PLAGIJAT ČASOPISA GLOSI

Jedna od verzija promocije „AlpRose“ sadrži i ispovest Nataše Kovačević, 42-godišnje profesorke književnosti iz Novog Sada, koja je uz pomoć kreme „AlpRose“ svoje lice podmladila i trenutno zgleda „kao da je 18 godina mlađa“. Međutim, fotografija „Nataše Kovačević“ zapravo je stok fotografija, koja se koristi za promociju različitih proizvoda.

Međutim, pored lažne ispovesti, u velikoj meri je plagirana i onlajn verzija postojećeg časopisa za žene „Lepota&Zdravlje“. Za potrebe promocije „AlpRose“ korišćena je naslovnica sa američkom glumicom Anđelinom Džoli u 179. broju magazina „Lepota&Zdravlje“ iz januara 2016. U lažnoj verziji izmenjen je naslov magazina, pa se časopis zove „Lepota&Stil“ i fotošopiran je logo „AlpRose“ ispod fotografije sa holivudskom glumicom.

„DRŽAVA NE REAGUJE“

Zaštitnik potrošača Nenad Bumbić smatra da se problem oko lažnog reklamiranja na dešava samo u Srbiji, ali da je razlika u slaboj reakciji države.

„Zakon i regulativa za kontrolu onlajn marketinga i prodaje u Srbiji postoje, ali država ne reaguje. Zakon ne treba menjati već ga samo treba primenjivati“, rekao je Bumbić za Tragač.

Pored navedenih reklama, postoji čitav niz promocija „AlpRose“ koje obmanjuju potencijalne kupce. U promociji ove kreme su – kroz sponzorisane objave – učestvovali Blic, Espreso, Kurir, Kurir Stil, Cosmopolitan i Elle sa linkovima koji upućuju na sajt za poručivanje „AlpRose“ kreme.

Milan Stokanović, FakeNews Tragač

Ukratko

TOP 5 – LOKACIJA MANIPULACIJA
Fakenews tragac logo

Sumnjate u vest koju ste pročitali?

Pošaljite nam je. Proverićemo.