Sahrana kraljice: promašeni protokol i mesto počivališta

Kraljica Ujedinjenog Kraljevstva Elizabeta II preminula je 8. septembra u 97. godini života, što je odmah nakon zvanične potvrde iz Bakingemske palate postala centralna vest britanskih i svetskih medija. Juče, nakon 11 dana od smrti, kraljica je sahranjena uz najveće počasti, a o tom događaju detaljno se izveštavalo i u domaćim medijima. Ipak, među brojnim informacijama koje se ovih dana objavljuju o kraljici, medijima se potkralo i nekoliko onih koje su neistinite.

 

Big Ben se ipak nije oglasio kako bi označio početak i kraj minuta ćutanja

Pojedini mediji iz Srbije u nedelju uveče preneli su vest agencije Tanjug koja je, pozivajući se na Bi-Bi-Si, objavila kako je „najveća sat kula na svetu sa zvonikom, londonski Big Ben, označio početak minuta ćutanja i potom i njegov kraj”. Iako je ova informacija zaista objavljena, a uz to i dalje postoji na sajtu britanskog javnog servisa, već u 21.01 časova po centralnoevropskom, odnosno 20.01 časova po britanskom vremenu, znalo se da se Big Ben ipak nije oglasio kako bi obeležio početak i kraj nacionalnog minuta ćutanja povodom smrti kraljice, kako je to planirano. To se može videti i na snimku televizije Skaj njuz koja je uživo prenosila minut ćutanja u Velikoj Britaniji.

Portparol britanskog parlamenta u nedelju je rekao kako se ovaj slučaj „istražuje po hitnom postupku” i izrazio uverenje da će Big Ben zvoniti tokom sahrane kraljice u ponedeljak, preneo je Gardijan. Jedna od najpoznatijih atrakcija Londona zaista se narednog dana neometano oglasila 96 puta u čast preminule kraljice tokom ceremonije njene sahrane.

Grešku o tome da je Big Ben zvonio kako bi obeležio početak i kraj minuta ćutanja u Velikoj Britaniji osim Tanjuga, preneli su Srbija danas, Bilten, B92, Novosti, NPortal, Blic, Glas srpske i RTV, dok je RTS izmenio svoju vest, ali je prvobitna greška ostala zabeležena na pretraživaču Gugl.

 

Objektiv promašio mesto kraljičinog počivališta i godinu smrti njenog oca

Dnevni list Objektiv u svom današnjem štampanom izdanju objavio je da je kraljičin kovčeg juče spušten u grobnicu koja se nalazi pet metara ispod poda Vestminsterske opatije”. U daljem tekstu Objektiv navodi i da je „sama kraljica Elizabeta naručila izgradnju ove grobnice kada joj je 1962. godine preminuo otac, kralj Džon VI, a ona stupila na presto”. Međutim, gotovo ništa od ovoga nije tačno.

Grobnica o kojoj Objektiv piše zapravo je Memorijalna Kapela Kralja Džordža VI i nalazi se ispod Kapele Svetog Đorđa u dvorcu Vindzor, a ne ispod poda Vestminsterske opatije, koja se nalazi oko 36 kilometara dalje, u centru Londona. Tačno je da je kraljica Elizabeta II naručila izgradnju ove grobnice, ali ne i da se to dogodilo odmah nakon smrti njenog oca. Gradnja pomenute grobnice počela je 1962. godine, ali kralj Džordž VI, otac kraljice Elizabete II, preminuo je bezmalo 10 godina ranije, 1952. godine. Do 1969. godine, kada je završena izgradnja grobnice o kojoj Objektiv piše, Kralj Džordž počivao je u drugom delu Kapele Sveteg Đorđa u Vindzoru.

Ivan Subotić, FakeNews Tragač

Ukratko

TOP 5 – LOKACIJA MANIPULACIJA
Fakenews tragac logo

Sumnjate u vest koju ste pročitali?

Pošaljite nam je. Proverićemo.

Sitemap