Da li ste čuli za „glavno otkriće godine u svetskoj medicini“, kapsule HyperCaps koje u kontaktu sa vodom „bude molekule života“ i rešavaju probleme sa hipertenzijom? A za „antinikotinski bioaktivator“, kapi Bronhomin koje „uklanjaju želju za pušenjem i 100% oslobađaju telo ovisnosti“? Okej, možda ste čuli makar za to da je „Srbija dobila besplatan lek za sve bolesti zglobova i mišića“, Flexi Bone koji mišićno-koštani sistem „može izlečiti potpuno i konačno – u bilo kojoj dobi, od bilo koje bolesti, bez obzira na njen stadijum i etiologiju“. Ako niste, imate sreće. U pitanju su navodi iz manipulativnih reklama za različite dijetetske proizvode, koje se pojavljuju na nekim od najčitanijih domaćih portala.
U dubinskom istraživanju koje smo sproveli zašli smo u svet manipulativnog oglašavanja koji je prepun izmišljenih identiteta i iskustava, zloupotrebe imidža medija, prevarnih nagradnih igara, pseudonauke i (ne)etičkog marketinga. Kontaktirali smo sa marketinškim agencijama posredstvom kojih se plasiraju manipulativni oglasi, pokušali da stupimo u kontakt sa predstavnicima kompanija koje preko ovakvih oglasa dolaze do kupaca za svoje dijetetske proizvode, ali i sa operaterima u kol-centrima, koji te proizvode svakodnevno pokušavaju da prodaju građanima. U našoj novoj publikaciji čitajte kakvim se strategijama manipulisanja obmanjivači koriste na internetu, a kakvim u stvarnom svetu, ali i kakva su iskustva čitalaca Tragača sa prevarnim oglasima.
Publikaciju možete preuzeti ovde.
Ivan Subotić i Teodora Koledin, FakeNews Tragač