Flekosteel: Srpski vunderkind iz Rusije s rumunsko-slovačkim državljanstvom

„Ko će da spasi Srbe od bolesti zglobova?“, pitaju se autori još jednog u nizu lažnih oglasa za medicinske preparate i, naravno, pružaju odgovor. Rešenje je navodno u preparatu Flekosteel koji je, kako reklama govori, patentirao „student vunderkind iz Srbije“, Pavle Milojević.

U reklami koja ne otkriva ni sastav ni proizvođača čudotvornog preparata koji „pomaže“ u tretmanu bolesti zglobova navodi se i da je Pavle, student medicine iz Srbije, među deset najpametnijih studenata medicine na svetu, te da je odbio razne izdašne ponude iz inostranstva kako bi svoj preparat učinio jeftinijim i dostupnijim ljudima iz Srbije. Istina je da Pavle nije ni student iz Srbije, ni student medicine, a desetominutni aplauz koji je, kako se u reklami navodi, dobio „u jesen 2019. godine, na evropskom kongresu reumatologa“ nije se mogao dogoditi u to vreme jer je ta manifestacija održana od 12. do 15. juna te godine u Madridu.

Ko je zapravo Pavle Milojević?

Da Pavle nije student medicine, a ni prava ličnost, bilo je lako utvrditi, jer fotografija kojom je u lažnom oglasu ilustrovano njegovo postojanje potiče sa sajta Centralne izborne komisije Ruske Federacije. Radi se o jednom od studenata koji je učestvovao u poseti toj instituciji kada je Centralna izborna komisija Rusije novembra 2018. godine ugostila studente sa Ruske pravne akademije Ministarstva pravde i Moskovskog pedagoškog državnog univerziteta.

Takođe, ista fotografija ruskog studenta koristi se i u sličnim obmanjujućim reklamama širom sveta. Tako se ruski student u rumunskoj obmanjujućoj reklami zove Petru Mitroi, a patentirao je preparat Hondostrong; u nemačkoj verziji reklame ruski student predstavljen je kao Danijel Hofman, a stvorio je preparat Move&Flex; u Slovačkoj njegovo ime je Kiril Štastnji, dok je ime preparata Artovex, a u Kolumbiji studentu iz Rusije data su čak dva imena, Gerardo i Martin, ali je preparat koji reklamira je „samo jedan“ i zove se Bioforce.

Izmišljeni doktor potvrđuje priču izmišljenog studenta

Pored Pavla Milojevića u reklami je izmišljen i Vladimir Nerić, navodni saradnik reumatološkog centra i specijalista sa dvadesetogodišnjim iskustvom koji je sa strane medicinskog centra predvodio izradu preparata Flekosteel.

Treba napomenuti da ni medicinski, kao ni reumatološki centar nisu institucije koje postoje u Srbiji, a u reklami se spominje i, takođe u Srbiji nepostojeći, Instiut za istraživačku i razvojnu biologiju ilustrovan amblemom Univerziteta za medicinu i farmaciju Karol Devila sa sedištem u Bukureštu.

Fotografija izmišljenog reumatologa Vladimira Nerića zapravo prikazuje poznatog mađarskog neurologa Lasla Čibu, profesora Univererziteta u Debrecinu i dopisnog člana Mađarske akademije nauka.

Narativi o lekarima i farmaceutima i kupovina preparata

Poput ranijih lažnih reklama za medicinske prparate koje je redakcija FN trgača imala prilike da analizira, i u ovoj su lekari i farmaceuti prikazani izrazito negativno. Navodi se da je majka izmišljenog medicinskog vunderkinda iz Srbije umrla upravo zbog „nebrige lekara i nepravilno propisanog lečenja“, da je lekar iz inostranstva rekao kako bi Flekosteel trebao da košta najmanje 3.000 dolara, čineći ga tako nepristupačnim za srpsko tržište, kao i da „beskrupulozni lekari“ pacijentima sa bolom u zglobovima „propisuju gomilu lekova koji samo odlažu neizbežno“.

Farmaceuti su, kao i nebrojeno puta do sada, prikazani kao ljudi koji zarađuju na nedaćama bolesnih sugrađana. Kako se u reklami navodi, farmaceuti su nagovarali Pavla da svoju formulu proda, ali ne da bi pomogli ljudima i proizvodili „lek“, već kako bi stali na put puštanju u promet ovog preparata koji „može kardinalno da izmeni situaciju na tržištu“ pa više niko „neće svaki mesec da troši novac na stare lekove, a još više na skupe operacije i proteze za zglobove“.

Sve ove priče autora lažnog oglasa stvorene su kako bi ubedile lakoverne građane da ostavljanje imena, prezimena i broja telefona na sumnjivom sajtu za prodaju medicinskog preparata ima svoje opravdane razloge. Uz to, cena Flekosteel-a u manipulativnom članku se i ne spominje: pojavljuje se tek nakon što potencijalni kupac zavrti „točak sreće“ koji svaki put kada se pritisne „ZAVRTI“ nakon par sekundi odobrava popust od 50% za kupovinu Flekosteel-a. Tek tada saznajete da ovaj preparat zapravo i nije tako jeftin i da košta 4.460 dinara.

Zaključak svakog građana u očajničkoj potrazi za lekom koji bi mu pomogao da se lakše kreće verovatno bi bio da zdravlje nema cenu. Nažalost to je upravo ono što autori lažnih oglasa poput ovog i žele da postignu.

Ivan Subotić, FakeNews Tragač

 

Ukratko

23/11/2023

Ne, tetovaža Ane Stanskovski nije trajna

Portali B92, Blic, Kurir, Luftika i Nportal objavili su viralnu priču o influenserki Ani Stanskovski, koja je istetovirala ime svog dečka na čelu. „Mnogi su bili u…

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA