Lažna nagradna igra: umesto patika dobijate mesečni trošak od 50$


Poslednjih nedelja je na aplikacijama What’sApp i Viber intenzivirano slanje poruke koja internetom kruži najmanje dve godine, da kompanija „Adidas“ daruje besplatne proizvode povodom svoje godišnjice. Međutim, strani mediji upozoravaju da se radi o prevari.

Kako prenose stranice koje se bave bezbednošću na internetu Hot For Security i SC Magazine ova kampanja nudi žrtvama besplatan nalog” koji se zapravo plaća 50 dolara mesečno. Pojedinci se privlače porukom u kojoj piše da kompanija Adidas za svoju godišnjicu nudi besplatne proizvode do kojih se dolazi klikom na link za sajt koji na prvi pogled liči na pravu stranicu nemačke kompanije. Klikom na link dolazi se do ankete koju, ako žrtva popuni, dobija informaciju da ispunjava uslove za preuzimanje besplatnog para patika i rečeno joj je da mora da podeli ponudu prijateljima koji koriste istu aplikaciju.

Nakon toga, korisnicima je ponuđena još jedna anketa posle koje su usmereni kroz još nekoliko pitanja, kako bi došli do patika za 1 dolar. Klikom na taj link, od žrtve se traži da ispuni informacije o plaćanju, a na sledećoj stranici piše da će za nalog morati da plaća 50 dolara mesečno ukoliko ga ne ugasi u roku od sedam dana. Poruka koja govori o plaćanju je takođe manipulativna s obzirom na to da glasi free trial organizejobs.com” iako očigledno nije besplatne prirode.

Korisnici na kraju ne dobijaju par patika koji su naručili i ostaju im troškovi sve dok ne prijave problem.

Ankete se popunjavaju preko sajta organizejobs.com za koju stranica Online Threat Alerts upozorava da je veoma opasna. Preko njih se dolazi do obmanjujućih anketa koje služe za krađu ličnih podataka i prevaru korisnika da daju broj platne kartice u zamenu za određeni proizvod. Onima koji nasednu na prevaru predlaže se da što pre kontaktiraju svoju banku za pomoć.

What’sApp i Viber poruke za godišnjicu Adidasa samo su jedne u nizu takozvanih fišing prevara (Phishing scams) koje kruže društvenim mrežama. Radi se o obmani vlasnika onlajn naloga i oduzimanje njihovog novca, a na ovaj način se mogu ukrasti i lozinke i brojevi platnih kartica. Ovakve prevare služile su se do sada brendovima više kompanija kao što su Fejsbuk, Fedeks i Banka Amerike.

Marko Apostolović, FakeNews Tragač

Ukratko

23/11/2023

Ne, tetovaža Ane Stanskovski nije trajna

Portali B92, Blic, Kurir, Luftika i Nportal objavili su viralnu priču o influenserki Ani Stanskovski, koja je istetovirala ime svog dečka na čelu. „Mnogi su bili u…

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA