02/09/2025
Ne, u Srbiji ne rade sve škole „normalno“
Informer je na naslovnoj stranici današnjeg štampanog izdanja objavio informaciju kako u Srbiji „sve škole rade normalno“. Ova tvrdnja nije tačna, s obzirom na to da se…
Publikacija Kolektivna (samo)viktimizacija u pseudoistorijskim narativima posvećena je analizi pseudonaučnog saznanja, odnosno diskursnim i retoričkim strategijama kojima se pseudonaučnici koriste.
Uže uzev, predmet istraživanja se tiče dekonstrukcije pseudoistorijskih narativa koji se manifestuju u multimedijalnim sadržajima na Jutjubu. Konkretno, cilj analize je bio da se uoče obrasci i načini na koji se koristi, prevashodno psihološki, fenomen (samo)viktimizacije kao narativni element za legitimizaciju pseudoistorijske perspektive autora i kreatora sadržaja.
Publikacija sadrži četiri poglavlja, posvećena teorijskom okviru pseudonaučnog diskursa o istoriji, modelima dekonstrukcije pseudoistorije, analizi diskursnih strategija i logičkih grešaka.
Istraživanje možete preuzeti ovde.