Istraživanje „Obmanjujuće oglašavanje medicinskih preparata“ Ivana Subotića i Marka Jovića, u izdanju FakeNews Tragača, bavi se lažnim oglasima za medicinske preparate na internetu, putem kojih izmišljeni autoriteti kupcima obećavaju nerealnu efektivnost medicinskog sredstva.
Kao glavni faktori ubeđivanja koji se u ovim rekalamama koriste izdvajaju se medicinski autoriteti, iskustva korisnika, ekonomski faktori, ali i fizička i socijalna privlačnost, odnosno osećaj samopouzdanja, kao i strah potencijalnih kupaca za sopstveni život.
Analizirane reklamne kampanje u izrazitom su sukobu sa pravnim okvirima koje je propisala Republika Srbija s obzirom na to da poseduju gotovo sve karakteristike obmanjujućeg oglašavanja zabranjenog zakonom. Kako se u zakonu o oglašavanju navodi, karakteristike zabranjenog obmanjujućeg oglašavanja između ostalog uključuju i pogrešno navedene informacije o: svojstvu robe kao što su priroda, sastav, dostupnost, količina, specifikacija, način korišćenja, podobnost za upotrebu u određene svrhe, način i datum proizvodnje robe, rezultati koji se mogu očekivati od korišćenja robe ili usluge, rezultati ili drugi pokazatelji testova ili provera sprovedenih na robi ili usluzi.
Informacije o svim ovim karakteristikama u najmanju ruku su upitne kada su u pitanju u ovom radu analizirane reklame. Pored pravnih neregularnosti, lažni oglasi kojima smo se bavili sadrže i niz etičkih prestupa.
Portal Vaseljenska objavio je vest da su u Berlinu zabranjeni ukrajinski simboli 8. i 9. maja ove godine. U Berlinu je tokom vikenda zabranjeno isticanje ukrajinske zastave,…
Manipulativnu vest u kojoj se tvrdi da je američki predsednik Džo Bajden prilikom fotografisanja sa paraolimpijcima rekao: „Vi u invalidskim kolicima – ne skačite prilikom slikanja! A…
Čitalac nam je poslao tvit portala N1 u kom se pominje citat predsednika Hrvatske Zorana Milanovića. Prema rečima čitaoca, u citatu je manipulisano dodavanjem veznika „i”, čime…