Istraživanje „Obmanjujuće oglašavanje medicinskih preparata“ Ivana Subotića i Marka Jovića, u izdanju FakeNews Tragača, bavi se lažnim oglasima za medicinske preparate na internetu, putem kojih izmišljeni autoriteti kupcima obećavaju nerealnu efektivnost medicinskog sredstva.
Kao glavni faktori ubeđivanja koji se u ovim rekalamama koriste izdvajaju se medicinski autoriteti, iskustva korisnika, ekonomski faktori, ali i fizička i socijalna privlačnost, odnosno osećaj samopouzdanja, kao i strah potencijalnih kupaca za sopstveni život.
Analizirane reklamne kampanje u izrazitom su sukobu sa pravnim okvirima koje je propisala Republika Srbija s obzirom na to da poseduju gotovo sve karakteristike obmanjujućeg oglašavanja zabranjenog zakonom. Kako se u zakonu o oglašavanju navodi, karakteristike zabranjenog obmanjujućeg oglašavanja između ostalog uključuju i pogrešno navedene informacije o: svojstvu robe kao što su priroda, sastav, dostupnost, količina, specifikacija, način korišćenja, podobnost za upotrebu u određene svrhe, način i datum proizvodnje robe, rezultati koji se mogu očekivati od korišćenja robe ili usluge, rezultati ili drugi pokazatelji testova ili provera sprovedenih na robi ili usluzi.
Informacije o svim ovim karakteristikama u najmanju ruku su upitne kada su u pitanju u ovom radu analizirane reklame. Pored pravnih neregularnosti, lažni oglasi kojima smo se bavili sadrže i niz etičkih prestupa.
Televizija Pink je, na kraju 8. sezone rijalitija „Elita“ (prethodno „Zadruga“), objavila promo-video posvećen „oborenim rekordima gledanosti“. Rijaliti je, navodno, imao „neverovatnih dva miliona gledalaca na dnevnom…
Predstavljajući aktuelne ekonomske parametre, novinar TV Njuzmaks Balkans naveo je da je „medijalna plata ona plata koju prima tačno polovina zaposlenih, ili manje“. To nije tačno. Medijalna…
Informer, koji prethodnih nedelja u afirmativnom tonu izveštava o „otkrićima“ predsednika Narodne stranke Vladimira Gajića, objavio je i tekst o „novim šokantnim dokazima u slučaju tragedije u…