NASA ne šalje slike nagih ljudi u svemir kako bi komunicirala sa vanzemaljcima

Pojedini portali i novinske agencije u Srbiji i regionu preneli su vest da NASA u svemir šalje slike golih ljudi kako bi privukla druge civilizacije koje možda žive van naše planete. Iz NASA su, međutim, naveli da potencijalni eksperiment nije pod upravom američke svemirske agencije, dok je jedan od autora studije potvrdio da se radi o naučnom konceptu koji opisuje jedan od mogućih načina komunikacije sa životom izvan Zemlje, a ne o akcionom planu.

Portal za proveru činjenica Snoups kontaktirao je sa medijskim timom NASA, kao i sa pomenutim autorom studije. Iz NASA su potvrdili da na studiji – koja zaista postoji – radi ukupno 11 naučnika, od čega dvoje radi za NASA. Takođe su rekli da istraživanje nije ni u kakvoj vezi sa svemirskom agencijom, već da su njihovi naučnici individualno doprineli studiji, pošto je ona u oblastima njihovih ekspertiza. Snoups je dobio potvrdu i od istraživača da ne planiraju da emituju takve poruke u svemir, uz objašnjenje da je istraživanje hipotetički scenario koji je postavljen ne bi li se našlo najbolje rešenje koje bi predstavljalo čovečanstvo.

U naslovima medija N1, Politika, RTV, Blic, Tanjug, Krstarica, Red piše da NASA ima plan da u svemir pošalje slike nagih ljudi kako bi privukla vanzemaljske civilizacije, a tu tvrdnju je uz dozu senzacionalizma preneo i Informer, kao da su slike već poslate: „NASA REŠILA DA ŠOKIRA VANZEMALJCE! Poslala OVE FOTOGRAFIJE u svemir, ako njima ne privuče male zalene onda s ljudskom vrstom zaista nešto nije u redu…”, kao i Espreso, uz naslov „NASA PLANIRA DA ŠALJE CRTEŽE NAGIH LJUDI U SVEMIR? U pitanju je OZBILJAN plan iako zvuči kao ŠALA, ovo im je CILJ!”.

Portal RTS objašnjava „Šta u svemiru rade nagi ljudi koji još i mašu”, uz pikselizovani prikaz crteža obnaženog muškarca i žene sa pozlaćene aluminijumske plakete prikačene na svemirske letelice Pionir 10 i 11. I region je pisao o „planu” Nacionalne vazduhoplovne i svemirske administracije (skr. NASA), pa se o ovoj zamisli može čitati u medijima Jutarnji, N1.hr, Hina, Aloonline.ba.

Stefan Kosanović, FakeNews Tragač

Naknadna napomena (30. maj 2023): Portal Espreso ispravio je netačne navode.