Obmanjujuće oglašavanje medicinskih preparata

Istraživanje Obmanjujuće oglašavanje medicinskih preparata Ivana Subotića i Marka Jovića, u izdanju FakeNews Tragača, bavi se lažnim oglasima za medicinske preparate na internetu, putem kojih izmišljeni autoriteti kupcima obećavaju nerealnu efektivnost medicinskog sredstva.

Kao glavni faktori ubeđivanja koji se u ovim rekalamama koriste izdvajaju se medicinski autoriteti, iskustva korisnika, ekonomski faktori, ali i fizička i socijalna privlačnost, odnosno osećaj samopouzdanja, kao i strah potencijalnih kupaca za sopstveni život.

Analizirane reklamne kampanje u izrazitom su sukobu sa pravnim okvirima koje je propisala Republika Srbija s obzirom na to da poseduju gotovo sve karakteristike obmanjujućeg oglašavanja zabranjenog zakonom. Kako se u zakonu o oglašavanju navodi, karakteristike zabranjenog obmanjujućeg oglašavanja između ostalog uključuju i pogrešno navedene informacije o: svojstvu robe kao što su priroda, sastav, dostupnost, količina, specifikacija, način korišćenja, podobnost za upotrebu u određene svrhe, način i datum proizvodnje robe, rezultati koji se mogu očekivati od korišćenja robe ili usluge, rezultati ili drugi pokazatelji testova ili provera sprovedenih na robi ili usluzi.

Informacije o svim ovim karakteristikama u najmanju ruku su upitne kada su u pitanju u ovom radu analizirane reklame. Pored pravnih neregularnosti, lažni oglasi kojima smo se bavili sadrže i niz etičkih prestupa.

Istraživanje možete preuzeti ovde.


Ukratko

23/11/2023

Ne, tetovaža Ane Stanskovski nije trajna

Portali B92, Blic, Kurir, Luftika i Nportal objavili su viralnu priču o influenserki Ani Stanskovski, koja je istetovirala ime svog dečka na čelu. „Mnogi su bili u…

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA