Kapi protiv gluvoće: „životno postignuće“ izmišljenog doktora


Reklama za „prirodni preparat“ protiv gluvoće i tinitusa „U caps“ koja se pojavljuje na sajtu BizPortal predstavlja još jedan u nizu obmanjujućih oglasa sličnih onima koje je FN Tragač već uvrstio u svoj Registar prevarantskih sajtova. „Posle 4 sedmice upotrebe, zaboravit ćete šta je tinitus i poboljšati sluh, bez operacije“, navodi se u naslovu reklame uokvirene tako da liči na standardne tekstove BizPortal-a.

Međutim, ukoliko kliknemo na „članak“ o poboljšanju sluha bićemo preusmereni na stranicu „Klinika za otorinolaringologiju“. I dok u Srbiji zasita postoji klinika pod tim imenom – ona nije samostalna, već pripada Vojnomedicinskoj akademiji koja se u spornoj reklami ne pominje. Ujedno, logo ove klinike nije ništa drugo do izmenjena ikonica Gugl Plej aplikacije SoundViz – Sound Visualizer.

Navodni izumitelj ovog „leka“ za gluvoću, doktor Mihajlo Stanković tobože se bavi otorinolaringologijom preko dve decenije i U caps je njegovo „životno postignuće“. Međutim, taj doktor ne postoji. Doktora specijaliste pod ovim imenom i prezimenom nema u evidenciji Lekarske komore Srbije, a fotografija lekara preuzeta je sa sajta Šaterstok. Štaviše, fotografija lekara i njegove tašte kojoj je navodno izlečio probleme sa sluhom je iz iste serije. Isto važi i za izvesnu Sofiju Ivanović kojoj je „sluh obnovljen po povoljnoj ceni“ i čija recenzija proizvoda stoji na stranici. Pored Sofijine, navedeno je još sedam recenzija sredovečnih ljudi kojima je ovaj čudotvorni preparat poboljšao kvalitet života. Kao i Sofijina recenzije, sve su lažne i sve fotografije recenzenata su sa vebsajta Šaterstok. (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7)

Preparat U caps prodaje se na nekoliko različitih stranica, a ono što im je zajedničko jesu izgled preparata, cena i manipulativne strategije. Na sajtu samoproklamovane „oficijelne“ stranice U caps preparata (Zdravlje, Medicina, Otorinolaringologija, Saveti) direktno preusmeravaju posetioca na deo sajta namenjen naručivanju „leka“. Stručnjaci, doktori i zadovoljni korisnici se likom razlikuju od reklame do reklame, a jedina sličnost im je to što su potpuno izmišljeni. Preparat je u svim reklama snižen „još samo danas“, na „samo 3700 dinara“, pa se potencijalnim kupcima sugeriše da požure i iskoriste ponudu dok ona „ne bude prosleđena sledećem čitatelju“. To naravno nije slučaj, budući da se isto obaveštenje pojavljuje svaki put kada se stranica otvori.

Anđela Jovanović, FakeNews Tragač

Ukratko

23/11/2023

Ne, tetovaža Ane Stanskovski nije trajna

Portali B92, Blic, Kurir, Luftika i Nportal objavili su viralnu priču o influenserki Ani Stanskovski, koja je istetovirala ime svog dečka na čelu. „Mnogi su bili u…

TOP 5 – NAJČEŠĆE LOKACIJE MANIPULACIJA